Saltar al contenido

Comença el curs 2016-2017

nou-curs-2016-2017

 

I és que aquest passat cap de setmana, molts esplais i agrupacions han fet els deures. Han fet les seves respectives preparacions del inici del curs 2016-2017.

Així que abans de continuar:

FELICITATS A TOTS ELS CENTRES DE LLEURE!

QUE COMENCEU UN CURS 2016-2017 PLE DE SATISFACCIONS I SUPERACIONS

 

Deures?

Dons si, perquè quan és comença un nou curs, hem de revisar TOT, tot i TOT! I què millor que fer una tancada de cap de setmana. Això si!. No podem anar-hi sense una preparació dels punts que hem de debatre. No fa falta que la tancada sigui en un lloc fora ni lluny fora del centre, però sigui on sigui, hem d’estar només amb l’equip i allunyat de les interrupcions habituals del món.

 

Punts?

El responsable actual, juntament amb el anterior, si pot ser, i amb la resta de la junta, han de fer i supervisar tots els punts, el ordre i l’horari de la tancada (encara que desprès és modifiquin segons vagi la sessió).

En aquest punts haurien d’estar inclosos, com a propostes, els següents, encara que sempre és podrien modificar:

screenhunter_834-sep-19-11-33

 

 

 

  • Organigrama de la nova organització, amb noms.
    • Els responsables fan una organització i repartiment dels llocs i responsabilitat, entre els diferents membres de l’equip educatiu. És clar, com a proposta, hem de pensar molt bé, si la persona pot assumir aquest responsabilitat amb garanties.
    • Si creiem que una responsabilitat ha de ser assumida per un monitor o monitora, hem de tenir pedagogia, per que una monitora o monitor obligat a assumir una responsabilitat pot estar en desacord.
    • No sempre hem de donar la responsabilitat a les persones que s’ofereixen voluntàries. Es qüestió de pensar en el centre i en el desenvolupament personal.

 

gestion

 

 

 

  • Gestió i documentació del centre
    • Des de la fitxa d’activitats a la fitxa d’inscripcions, hem de revisar i actualitzar tota la documentació i dades a tots ells llocs a on les tenim.
    • Com a mínim, revisar:
      • Ideari
      • Projecte Educatiu / Organigrama
      • Fitxa d’activitats, d’inscripcions i mèdica
      • Horari del centre, inclòs visites, i el preu del trimestre
      • Xarxes socials / contactes
      • Assegurences

 

calendario

 

  • Les dates del curs i les seves gestions
    • Hem d’explicar i fer un calendari general de dates dels esdeveniments que tindrem el més aproximada possibles, per tal de planificar i quadrar l’any, incloses:
      • Colònies, casals, etc.. (comenceu a reservar casa de colònies)
      • Reunions importants o formacions de l’equip Educatiu (caps de setmana, …)
      • Col·laboracions amb entitats terceres (del barri, de la ciutat o de l’entitat a la que esteu vinculats)

 

canciones

  • Activitats, tècniques, jocs, cançons
    • Podríem incloure un temps per explicar i representar, comentar, etc.. activitats, tècniques, jocs o cançons, amb el objectiu de ser un recurs pels monitors.
    • No es gens descabellat proposar a tots els integrants de l’equip educatiu que busquin o facin una cançó, dinàmica, jocs, etc.. per presentar-la a la resta.
    • Estaria molt be portar instruments musicals per amenitzar els moments morts

Molts d’aquest punts, realment son fàcils de quadrar o millorar, porque poden canviar molt poc d’un any a l’altre. Encara així els hem de revisar…

 

Però que és el més important?

ELS MONITORS, LES MONITORES, L’EQUIP EDUCATIU i LA FORMACIÓ

empresas

En aquesta “tancada” cal tenir, per avançat i planificar, sempre tenint present que és per i pels monitors, monitores i responsables.:

  • Saber i conèixer les característiques personals (físiques, psicopedagògiques…) de tots els membres del equip educatiu.  D’aquesta manera es mes senzill assignar, un grup, un rol o una responsabilitat. Sempre queda pels responsables si aquesta assignació ha de ser pensant pel centre o pel monitor/a i el desenvolupament personal.
    • També serveix per tenir una idea de les necessites a nivell de formació que tenim tots, INCLÒS els responsables.
  • Conèixer perfectament els objectius anual, i l’ideari del centre, per transmetre-ho. S’hauria de fer mitjançant dinàmiques molt concretes. Aquesta transmissió mitjanant les dinàmiques ha de ser durant tot l’any.
  • Dinàmiques amb objectius molt concrets. Per aquesta tancada alguns dels objectius haurien de tenir present:
    • La unió de l’equip educatiu. La confiança, cooperació, rapidesa mental, coneixements….
    • Conèixer o veure alguns dels aspectes personal dels membres del teu equip.
    • Esdevindre les mancances i habilitats dels monitors, monitores i responsables per fer un pla d’actuacions de formacions.
  • Converses i xerrades sobre temes més “importants” o actuals o seriosos per descobrir i veure el costat més culte, més profund, més humà del grup.
  • Dinàmiques, jocs, activitats, tècniques o altres temes exclusivament per ensenyar als “nous” i per assolir-les per la resta.

Bàsicament, tot un plegat d’opcions per fer que la part més important del lleure sigui responsable, educadora, objectiva, capaç, valenta, dinàmica, autocrítica, canviadora, reactiva, transformadora, evolutiva….

 

i per acabar,

timing

  • El planning, els horaris, el lloc
    • Donat que sobre tot anem a descobrir-nos, conèixer-nos, a decidir aspectes i temes molt engorronidors a vegades, dons la planificació de la tancada ha de ser segons el temps que tenim. Si tenim moltes hores o més d’un dia, dons que millor que començar d’una manera lúdica, amb jocs de presentació, etc..
    • És important tenir un temps d’esbarjo. Molt recomanable, que les “reunions” no triguin més de 2 hores, per això cal planificar pel matí, tarda, nit…
    • Si veiem que no ha molt temps, hem anar per matèria i posar damunt la taula els temes mes urgent a decidir. Per nosaltres, per monitorsdelleure.cat no hi ha opció a treure tot el relacionat amb les dinàmiques, amb els monitors, els grups, …
    • El lloc depèn molt dels recursos del centre, però sempre que hi hagi nit, millor. Sempre que sigui fora del centre, millor. Aquest aspectes influeixen, però no han de ser decisoris. L’objectiu continuarà sent el fer un grup, cohesionat, fort, educador, responsable i amb coneixença del centre i del lleure.
    • Ha de ser de categoria l’actitud, el positivisme i la “presencia” del/dels responsables organitzador de la tancada

 

 

 

Uso de cookies

La Ley 34/2002 nos obliga a avisarte de que usamos cookies propias y de terceros con objetivos estadísticos y de sesión para mejorar nuestros servicios y para que tengas una mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies

Pin It on Pinterest