Saltar al contenido

Viure i conviure a les colònies

Extret i + info a l’enllaç original: http://www.e-colonies.cat/noticia/1492/viure/conviure/col/nies

A través de les diferents propostes educatives, però també amb la vivència de les petites accions quotidianes que només es poden donar en una activitat de 24 hores, practicaran i desenvoluparan la consciència emocional i l’expressió oberta del què senten

 

 

Durant l’etapa escolar, els infants viuen moltes experiències i, atesa la importància de la seva gestió, molts dels centres opten per activitats que ajudin l’alumne a manifestar el que sent, a comprendre i a empatitzar amb els companys.

Així doncs, l’educació emocional s’està convertint en una eina fonamental en tots els àmbits de l’ensenyament. No només ajuda al fet que els nens i nenes es coneguin millor a sí mateixos, sinó també a comprendre més i millor als altres. En aquest àmbit, l’educació en el lleure pot ser la gran aliada per millorar les competències emocionals amb eines pedagògiques actives:

  • Sentir i viure les experiències
  • L’esforç
  • La convivència amb el grup
  • La tolerància
  • L’afecte per les persones
Aquest aprenentatge es presta a adquirir-se especialment en entorns educatius del lleure, com en les colònies, ja que les activitats es desenvolupen en un temps privilegiat per experimentar emocions i en què es poden trobar referents, espais d’intercanvi, de contrast i d’assimilació.

Segurament les sortides escolars, fora de l’entorn habitual i lluny de la família, despertaran sentiments diferents en els nens i nenes i els oferiran condicions òptimes per explorar-se i qüestionar-se. A través de les diferents propostes educatives, però també amb la vivència de les petites accions quotidianes que només es poden donar en una activitat de 24 hores, practicaran i desenvoluparan la consciència emocional i l’expressió oberta del què senten. Així, podran interpretar la influència sobre les conductes pròpies i dels altres en un espai de confiança que potencia el feedback entre grup, l’autonomia i la resolució positiva de possibles conflictes.

Durant les estades escolars es crearan vincles amb diferents dinàmiques i a través d’una comunicació oberta i de confiança, que permetran practicar les competències emocionals i a posar nom als sentiments. Un exemple excel·lent per treballar-les és la música ja que quan el grup canta o balla desperten les emocions i les deixen fluir. El centre d’interés és una altra de les eines que s’utilitzen a les colònies per fer activitats més participatives i viscudes. Permet que els nens i nenes s’identifiquin amb els personatges, genera vincles emocionals i és un bon recurs perquè canalitzin les emocions.

 

 

Extret i + info a l’enllaç original: http://www.e-colonies.cat/noticia/1492/viure/conviure/col/nies

Uso de cookies

La Ley 34/2002 nos obliga a avisarte de que usamos cookies propias y de terceros con objetivos estadísticos y de sesión para mejorar nuestros servicios y para que tengas una mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies

Pin It on Pinterest