Viure i conviure a les colònies

Extret i + info a l’enllaç original: http://www.e-colonies.cat/noticia/1492/viure/conviure/col/nies

A través de les diferents propostes educatives, però també amb la vivència de les petites accions quotidianes que només es poden donar en una activitat de 24 hores, practicaran i desenvoluparan la consciència emocional i l’expressió oberta del què senten

 

 

Durant l’etapa escolar, els infants viuen moltes experiències i, atesa la importància de la seva gestió, molts dels centres opten per activitats que ajudin l’alumne a manifestar el que sent, a comprendre i a empatitzar amb els companys.

Així doncs, l’educació emocional s’està convertint en una eina fonamental en tots els àmbits de l’ensenyament. No només ajuda al fet que els nens i nenes es coneguin millor a sí mateixos, sinó també a comprendre més i millor als altres. En aquest àmbit, l’educació en el lleure pot ser la gran aliada per millorar les competències emocionals amb eines pedagògiques actives:

  • Sentir i viure les experiències
  • L’esforç
  • La convivència amb el grup
  • La tolerància
  • L’afecte per les persones
Aquest aprenentatge es presta a adquirir-se especialment en entorns educatius del lleure, com en les colònies, ja que les activitats es desenvolupen en un temps privilegiat per experimentar emocions i en què es poden trobar referents, espais d’intercanvi, de contrast i d’assimilació.

Segurament les sortides escolars, fora de l’entorn habitual i lluny de la família, despertaran sentiments diferents en els nens i nenes i els oferiran condicions òptimes per explorar-se i qüestionar-se. A través de les diferents propostes educatives, però també amb la vivència de les petites accions quotidianes que només es poden donar en una activitat de 24 hores, practicaran i desenvoluparan la consciència emocional i l’expressió oberta del què senten. Així, podran interpretar la influència sobre les conductes pròpies i dels altres en un espai de confiança que potencia el feedback entre grup, l’autonomia i la resolució positiva de possibles conflictes.

Durant les estades escolars es crearan vincles amb diferents dinàmiques i a través d’una comunicació oberta i de confiança, que permetran practicar les competències emocionals i a posar nom als sentiments. Un exemple excel·lent per treballar-les és la música ja que quan el grup canta o balla desperten les emocions i les deixen fluir. El centre d’interés és una altra de les eines que s’utilitzen a les colònies per fer activitats més participatives i viscudes. Permet que els nens i nenes s’identifiquin amb els personatges, genera vincles emocionals i és un bon recurs perquè canalitzin les emocions.

 

 

Extret i + info a l’enllaç original: http://www.e-colonies.cat/noticia/1492/viure/conviure/col/nies

Total Page Visits: 889 - Today Page Visits: 1

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

*

Ver más

  • Responsable: Monitors de Lleure.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio. El Titular ha contratado los servicios de alojamiento web a Ionos que actúa como encargado de tratamiento.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad