Saltar al contenido

3! 2! 1! Nem!

curs-2015-2016

Què!. Comencem?

 

I és que si no has començat ja a preparar el nou curs, ho has de fer i ràpidament!

I per això us posarem aquí alguns punts que heu de tenir en compte a l’hora de programar el nou curs.

Com sabràs tot té una importància dins del lleure, la gestió de la informació, la documentació, els nous grups, el calendari, l’organització, revisió de l’ideari, l’organigrama, les tasques, etc.. I per això que és important que cadascun sàpiga el seu paper dins el lleure. Però abans de començar hem de fer reunions i hem de saber que:

1.- Sempre hi ha un responsable (persona o grup) que ha de preparar el temari de les reunions i sobretot de la primera del curs. Depèn, és clar, de l’organització de cada centre de lleure, però per normal general això no vol dir que el que es porti a la taula de reunions sigui el que es farà al curs. Però serà més còmode per tots començar amb un extracte d’idees mig reflexionades i pensades pels responsables que començar una reunió de nou. Això pot ser tasca del responsable. 🙂 Cal dir que encara que normalment hi ha petits canvis d’un any a l’altre, si es pot, és necessari fer una reflexió sobre tot el que ja està fet, per millorar.

2.- Les reunions han de ser, sempre que es pugui, curtes, dinàmiques i amb els integrants necessaris. Val més dues reunions curtes que una llarga (sempre que es pugui).

3.- Tothom ha de tenir clar de treballar per un objectiu comú, encara que no estigui directament relacionat amb tu. Dins d’una organització tot està entrellaçat i això vols dir que tu i la teva tasca també són importants.

4.- Com en tot procés de millora, hem de començar per integrar o almenys tenir present, tots els canvis proposats en aquella reunió final de curs. Si utilitzem el PRA (Preparació-Realització-Avaluació) en les activitats/dinàmiques, doncs que menys que fer el mateix en la gestió d’un esplai, no?    🙂

 

Dit això, en les reunions posteriors i sempre que pertoqui, s’haurien de tenir clar, aspectes com els que senyalem més abaix.

  1. Documentació:
    • Revisar i actualitzar tots els punts de l’ideari, del PE (projecte educatiu), de les diferents fitxes d’inscripcions, de la fitxa d’activitats, de permisos, de privacitats, els sistemes/indicadors d’avaluació…
    • Revisar i actualitzar la web i els diferents sistemes públics del centre (xarxes socials) i els diferents sistemes de contacte (tel, mail, facebook, twitter, blogs)
    • Revisar i actualitzar la base de dades internes/externes de dades del centre i usuaris…
    • Nous documents que siguin necessaris per a la gestió de l’Esplai a tots els nivells i sempre que siguin útils.
    • Preparació de la documentació a presentar als agents legals en vers l’estatut, canvis de directives,…
    • Preparació de la logística i documentació de la primera reunió de mares/pares.
    • Revisar les contes del centre i començar a fer la previsió de despreses i ingressos.
  2. Funcionalitat:
    • L’esplai a on farem les activitats, possibles reformes, que hem de millorar,..
    • El possible preu del trimestre, de l’any, (en el cas que sigui necessari és clar), quants grups seran oferts, l’àmbit o els destinataris, quantitat d’usuaris de cada grup, lloc per l’activitat.
    • Establir els nous objectius del curs (cap als infants), el fill conductor (trimestral, anual, mensual,…). Objectius propis per grup.
    • Els dies de reunió, horari de les activitats,
    • Monitor/a, pre-monitor/ra, responsable,…
      • Qui anirà a cada grup, el responsable de cada grup, les responsabilitats de cada monitor, les tasques, actualitzar les seves dades
      • Formació feta, formació a fer, el títol de monitor/a, director/a..
      • Objectius propis pels monitors/responsables…
    • Establir el calendari (de festes, esdeveniments i aniversaris importants, fires, dies propis dels monitors…)
      • Anual i intern, amb les dates més representatives, encara que es vagi modificant/ajustant cada mes. Si no està clar el dia, senyalar la setmana.
      • Anual i comunes amb altres entitats amb les dates més representatives, encara que es vagi modificant/ajustant cada mes.
      • Propis dels monitors/res/responsables (dies per assumptes propis, exàmens, vacances, compromisos,…)
      • Dates de subvencions i altres aspectes similar i dels temps que es triga en fer la documentació necessària.
  3. Legalitat:
    • Comprensió de l’actual marc legal i adaptació al centre.
    • Revisió i actualització de l’organigrama, designant els futurs responsables.
    • Presentació dels documents legals als diferents agents legals.

….

 

… I més coses que segurament m’oblido donat que això és un petit tast.

Són moltes coses, si!. Però en el fons segur que en fas més que les que hi ha (depenent del centre) el que passa És que és el poses en una llista sorprenc i molt.

🙂

 

Si desitges més informació i ajuda, doncs contacte amb nosaltres:

http://monitorsdelleure.cat/directorres-i-responsables/

http://monitorsdelleure.cat/monitorsres/

 

 

*Si vols que la teva noticia surti a monitorsdelleure.cat, envia’ns un e-mail a info@monitorsdelleure.cat, amb l’enllaç i que vols que hi posem!

 

(c) 2015. www.monitorsdelleure.cat

Uso de cookies

La Ley 34/2002 nos obliga a avisarte de que usamos cookies propias y de terceros con objetivos estadísticos y de sesión para mejorar nuestros servicios y para que tengas una mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies

Pin It on Pinterest