Què és el rendiment FEIc? Integra’l a la teva fitxa d’activitats

Ara que tothom parla amb acrònims, dons que millor que presentar el rendiment FEIc!

I no és ni mes ni menys que un indicatiu que mesura les dimensions Físic, Emocional i Intel·lectual i Cultural d’una activitat!

Breument!

A la nostra època com director d’esplai, vam introduir una nova manera TEÒRICA de mesurar 3 dels aspectes/dimensions sobre els infants. I per això, vam introduir aquest 3 aspectes.

La manera de puntuar anirà del 1 al 4. No escollim nombres imparell per què si dubtem el més senzill es escollir el del mig. És a dir, si la puntuació es 3, en cas de dubte, sempre aniríem al 2, Si escollim 5, animem al 3. Per això, si posem 4, hem d’escollir 2 o 3.

 

 

És dona per suposat, que és, l’equip educatiu qui ha de decidir la puntuació el mes exacta possible.

Aquestes dimensions, no són les úniques, podeu afegir o modificar les que vulgueu. Per exemple, podeu afegir la dimension ecològica, o la espiritual, etc…

 

Què vol dir aquestes dimensions:

FÍSIC: És el rendiment/esforç físic que ha de fer el cos a l’activitat. Des de caminar, córrer, saltar, etc…

EMOCIONAL: És la carga emocional/sentimental de l’activitat. Des de conèixer llocs nous, o amigues/amic nous, o que l’activitat està feta per “tocar” el cor, o té una càrrega forta d’emocions. O fins i tot l’ultima activitat, la festa final de curs/colònies/casal, o la primera activitat, etc, etc, etc.

INTEL·LECTUAL / CULTURAL: Mesurem aquí la informació cultural o intel·lectual que els infants reben de l’activitat. Des de dades culturals/històriques del CI (Centre d’Interès), fins dades dels barri, poble… on estem fent l’activitat.

 

Què podem extreure?

Dons imaginem que estem de colònies i volem saber que diuen les activitats  que hem preparat, en les dimensions FEIc. Puntuem les 18 activitats (3 acti x 6 dies) en les 3 dimensions que tenim.

 

I sobre aquestes dades, triem el gràfic.

Per fer el nostre gràfic, necessitem el programari Excel i les dades del TOTAL de la nostra taula. I tindríem aquest resultat.

 

 

Ara, una altre vegada depèn de l’equip educatiu revisar i analitzar el gràfic i canviar-ho, en cas que sigui necessari.Però tenim en compte que canviar el gràfic, comporta, revisar/canviar l’activitat.

I així és com podem mesurar com els nostres infants podrien tenir o arribar teòricament en aquestes 3 dimensions.

 

 

Una altre manera de veure les activitats.

El nostre coneixement al vostre servei.

 

 

Idea i iniciativa d’en Fali Jiménez, en la època de l’Esplai Sant Cebrià.

 

Total Page Visits: 2449 - Today Page Visits: 4

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Información básica sobre protección de datos Ver más

  • Responsable: Monitors de Lleure.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio. El Titular ha contratado los servicios de alojamiento web a Ionos que actúa como encargado de tratamiento.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad