Ara que tothom parla amb acrònims, dons que millor que presentar el rendiment FEIc!
I no és ni mes ni menys que un indicatiu que mesura les dimensions Físic, Emocional i Intel·lectual i Cultural d’una activitat!
Breument!
A la nostra època com director d’esplai, vam introduir una nova manera TEÒRICA de mesurar 3 dels aspectes/dimensions sobre els infants. I per això, vam introduir aquest 3 aspectes.
La manera de puntuar anirà del 1 al 4. No escollim nombres imparell per què si dubtem el més senzill es escollir el del mig. És a dir, si la puntuació es 3, en cas de dubte, sempre aniríem al 2, Si escollim 5, animem al 3. Per això, si posem 4, hem d’escollir 2 o 3.
És dona per suposat, que és, l’equip educatiu qui ha de decidir la puntuació el mes exacta possible.
Aquestes dimensions, no són les úniques, podeu afegir o modificar les que vulgueu. Per exemple, podeu afegir la dimension ecològica, o la espiritual, etc…
Què vol dir aquestes dimensions:
FÍSIC: És el rendiment/esforç físic que ha de fer el cos a l’activitat. Des de caminar, córrer, saltar, etc…
EMOCIONAL: És la carga emocional/sentimental de l’activitat. Des de conèixer llocs nous, o amigues/amic nous, o que l’activitat està feta per “tocar” el cor, o té una càrrega forta d’emocions. O fins i tot l’ultima activitat, la festa final de curs/colònies/casal, o la primera activitat, etc, etc, etc.
INTEL·LECTUAL / CULTURAL: Mesurem aquí la informació cultural o intel·lectual que els infants reben de l’activitat. Des de dades culturals/històriques del CI (Centre d’Interès), fins dades dels barri, poble… on estem fent l’activitat.
Què podem extreure?
Dons imaginem que estem de colònies i volem saber que diuen les activitats que hem preparat, en les dimensions FEIc. Puntuem les 18 activitats (3 acti x 6 dies) en les 3 dimensions que tenim.
I sobre aquestes dades, triem el gràfic.
Per fer el nostre gràfic, necessitem el programari Excel i les dades del TOTAL de la nostra taula. I tindríem aquest resultat.
Ara, una altre vegada depèn de l’equip educatiu revisar i analitzar el gràfic i canviar-ho, en cas que sigui necessari.Però tenim en compte que canviar el gràfic, comporta, revisar/canviar l’activitat.
I així és com podem mesurar com els nostres infants podrien tenir o arribar teòricament en aquestes 3 dimensions.
Una altre manera de veure les activitats.
El nostre coneixement al vostre servei.
Idea i iniciativa d’en Fali Jiménez, en la època de l’Esplai Sant Cebrià.