+ info i estret de: http://diarieducacio.cat/blogs/extra/2019/03/24/quin-paper-juga-el-lleure-en-leducacio-360/#new_tab
L’iPad, el mòbil i Netflix s’han convertit en les seves joguines preferides. Els nostres fills passen més temps davant de pantalles que a l’aire lliure: una mitjana de 5 hores al dia i 6 durant els caps de setmana, segons l’últim informe de l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC). Estan més connectats que mai i, paradoxalment, cada vegada més aïllats. Però no demonitzem les tecnologies, perquè els pares també som co-responsables d’aquest panorama. Quan fa que no jugues a tocar i parar amb el teu fill? Quin exemple els estem donant si passem més temps al parc pendents del mòbil que de jugar amb ells?
En una societat individualista i accelerada com la que vivim ara, necessitem trobar espais per als infants i els joves on puguin desconnectar de la sobredosi de pantalles, fer vacances d’Internet, sortir a l’aire lliure, mirar-se als ulls i retrobar-se amb coses tan oblidades com l’escolta, el compromís, l’empatia o el treball en equip. Davant aquest context, l’educació en el lleure ofereix un espai privilegiat de connexió i transmissió de valors, en el que esplais, caus, agrupaments i casals contribueixen de forma molt valuosa a la formació i el creixement personal dels nostres fills.
Qui ho té molt clar són els milers de joves que, de forma voluntària, es passen els dissabtes amb nens i nenes, i aconsegueixen ensenyar a través de les vivències, transformant les experiències en aprenentatges. “Són especialment pesadets amb la idea d’anar a la muntanya i educar en el lleure, assumeixen responsabilitats i ens donen lliçons als pares sobre coses tan antiquades com desconnectar, conviure i madurar”, declarava l’enyorat Carles Capdevila en un dels seus millors articles. I ho fan simplement perquè hi creuen i volen aportar el seu granet de sorra a la construcció d’un món millor.
+ info i estret de: http://diarieducacio.cat/blogs/extra/2019/03/24/quin-paper-juga-el-lleure-en-leducacio-360/#new_tab